Alışverişinize devam etmek istiyormusunuz?
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
MADDE
1- TARAFLAR
ALICI
Adı – Soyadı/UNVANI |
: |
Adresi |
: |
Telefon |
: |
E-posta |
: |
Vergi No/Dairesi |
: |
SATICI
Ticari Unvanı |
:Akçelik
Demir Çelik Sanayi ve Ticaret A.Ş. (Akçelik) |
Adresi |
:TOSB OTOMOTİV YAN SANAYİ İHTİSAS ORGANİZE
SANAYİ BÖLGESİ 4.CADDE NO:10 ŞEKERPINAR ÇAYIROVA/KOCAELİ |
Telefon |
:0 262
658 89 52 |
Satıcı Mersis No |
:0019046938600017 |
Vergi Dairesi |
:İlyas Bey |
Satıcı E-posta |
:online@akcelik.com.tr |
Alıcının İade Halinde Malı Satıcıya Göndereceği Kargo/Nakiye
Şirketi |
:Aras Kargo veya iade talebi üzerine e-posta adresine
bildirilen nakliye firması |
MADDE
2 - SÖZLEŞMENİN KONUSU ve KAPSAMI
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi (“Sözleşme”) Alıcının
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında “tüketici” olması ve
satışın anılan kanun kapsamında olması halinde anılan kanun ve Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği'ne tabiidir.
Alıcının “tüketici” olmaması veya satışın anılan kanun
kapsamında olmaması halinde genel yasal hükümler uygulanacaktır.
İşbu Sözleşmenin konusunu Alıcı'nın, Akçelik’ e ait www.online.akcelik.com.tr alan
adlı web sitesinden veya mobil aplikasyonundan (“Platform”), Satıcı' ya
ait Mal/Hizmetin satın alınmasına yönelik elektronik olarak sipariş verdiği,
Sözleşmede belirtilen niteliklere sahip Mal/Hizmetin satışı ve teslimi ile
ilgili olarak tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanması oluşturur
MADDE
3 - SÖZLEŞME KONUSU MAL VE HİZMETİN TEMEL NİTELİKLERİ VE FİYATI
Ürün |
Nitelik |
Adet |
Fiyat |
Teslim
Masrafı |
Vergiler
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplam
Fiyat (KDV dahil): |
Yukarıdaki toplam bedel kampanya indirimi, vergiler,
teslim masrafları, komisyonlar gibi bütün maliyetler ve indirimler dahil
edilerek oluşturulmuştur.
Bankanızın ek olarak uygulayacağı taksit adedi, taksit
öteleme ve taksitlerin küsurat nedeniyle eşit bölünmemesi bankanızın
inisiyatifinde olup Akçelik ile ilgisi bulunmamaktadır.
Teslimat Adresi |
: |
|
Teslim Edilecek Kişi |
: |
|
Fatura Adresi |
: |
|
Sipariş Tarihi |
: |
|
Teslim Şekli |
: |
|
MADDE
4 - MALIN TESLİMİ VE TESLİM ŞEKLİ
Sözleşme Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmakla
yürürlüğe girmiş olup Alıcı'nın Satıcı' dan satın almış olduğu Malın/Hizmetin
Alıcı'ya teslim edilmesiyle ifa edilmiş olur. Mal/Hizmet, Alıcı'nın platformda
ve işbu Sözleşme’ de belirtmiş olduğu adrese ve belirtilen yetkili
kişi/kişilere teslim edilecektir. Teslim anında ALICI' nın adresinde
bulunmaması durumunda dahi Firmamız edimini tam ve eksiksiz olarak yerine
getirmiş olarak kabul edilecektir.
Bu nedenle, ALICI' nın ürünü geç teslim almasından
ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden SATICI
sorumlu değildir.
SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz,
siparişte belirtilen niteliklere uygun teslim edilmesinden sorumludur.
MADDE
5 - TESLİMAT MASRAFLARI VE İFASI
Malın teslimat masrafları aksine bir hüküm yoksa Alıcı'ya
aittir.
Malın teslimatı Satıcı'nın stokunun müsait olması halinde
ve ödemenin gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapılır. Satıcı,
sipariş konusu Mal/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı haller
saklı kalmak kaydıyla, Mal/Hizmet'i, Alıcı tarafından Mal/Hizmet'in sipariş
edilmesinden itibaren 30 (otuz) gün içinde teslim eder.
Teslimatın belirtilen adrese yapılabilmesi, adresin
Satıcı’nın anlaşmalı kargo firması/nakliye firmasının dağıtım sınırlarında
olmasına bağlı olup, belirtilen teslimat adresinin anılan sınırların dışında
olması halinde Alıcı siparişi sınıra en yakın şubeden alacaktır, Satıcı teslim
yükümlülüğünü yerine getirmiş sayılacaktır.
Herhangi bir nedenle Alıcı tarafından Mal/Hizmet bedeli
ödenmez veya yapılan ödeme banka kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı
Mal/Hizmet'in teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
MADDE
6 - ALICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Alıcı, Platform’da yer alan Sözleşme konusu
Malın/Hizmetin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimat ve
kargo bedeline ilişkin olarak Satıcı tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup
bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan
eder. Alıcı talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan Satıcı iletişim
bilgilerine ve/veya Platform’un sağladığı kanallarla ulaştırabilirler. Alıcı,
işbu Sözleşme'yi ve Ön Bilgilendirme Formunu elektronik ortamda teyit etmekle,
mesafeli sözleşmelerin akdinden önce Satıcı tarafından Alıcı’ya verilmesi
gereken adres, siparişi verilen Mal/Hizmet'e ait temel özellikler,
Mal/Hizmet'in vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat ile teslimat fiyatı
bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur.
Alıcı'nın, Sözleşme konusu Mal/Hizmet'i teslim almadan
önce muayene etmeksizin tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve
ayıplı Mal/Hizmeti kargo/nakliye şirketinden teslim alması halinde sorumluluk
tamamen kendisine aittir. Alıcı tarafından kargo şirketi görevlisinden teslim
alınan Mal/Hizmet'in hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden
sonra Mal/Hizmet'in sorumluluğu ve hasarlar Alıcı'ya aittir.
MADDE
7 - SATICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Satıcı, Sözleşme konusu Mal/Hizmet'in sağlam, eksiksiz,
siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım
kılavuzları ile Alıcı'ya teslim edilmesinden sorumludur. Satıcı, mücbir
sebepler veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme
konusu Mal/Hizmeti süresi içinde teslim edemez ise, durumu öğrendiği tarihten
itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı'ya bildirmekle yükümlüdür. Sözleşme konusu
Mal/Hizmet, Alıcı'dan başka bir kişiye teslim edilecek ise, teslim edilecek
kişinin teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz.
MADDE
8 - CAYMA HAKKI
·
Alıcı’nın
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında tüketici olmaması
veya satışın anılan kanun kapsamında olmaması halinde Alıcı’ nın cayma hakkı
olmayıp, sözleşmeden dönme; ayıp, eksik ifa, temerrüt vb. haklı sebeplerle
mümkündür.
· Alıcı’nın 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında
Kanun kapsamında tüketici olması ve satışın anılan kanun kapsamında olması
halinde;
Alıcı hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve
hiçbir gerekçe göstermeksizin satın aldığı mal/hizmeti teslim tarihinden
itibaren 14 (on dört) gün içerisinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre
içinde de cayma hakkını kullanabilir.
Cayma hakkı bildirimi ve Sözleşme’ ye ilişkin bildirimler
Platform’ da belirtilen iletişim kanalları ile gönderilecektir. Cayma hakkının
kullanılması için süresi içerisinde Satıcı' ya mevzuat hükümlerine ve
Platform’daki cayma hakkı kullanım seçeneğine uygun olarak bildirimde
bulunulması şarttır.
Tüketici, cayma talebini Alıcı’nın yukarıda ve sitede
belirtilen adresine veya faks numarasına
imzalı olarak göndererek veya üyelik hesabına ait e-posta adresinden online@akcelik.com.tr adresine mail yoluyla internet üzerinden cayma hakkını
kullanabilir.
Akçelik tarafından tüketicilerin iletmiş olduğu cayma
taleplerinin kendilerine ulaştığına ilişkin teyit bilgisi tüketicinin sistemde kayıtlı
e-posta adresine bildirilecektir.
Cayma hakkının kullanılması halinde:
a) Tüketici
olan Alıcı cayma hakkını kullanmasından itibaren 10 (on) gün içerisinde Malı
Satıcı'ya anlaşmalı kargo/nakliye şirketiyle geri gönderir. Malın geri
gönderiminin Aras Kargo veya bildirilen nakliye firması aracılığı ile yapılması
halinde, Tüketiciden herhangi bir taşıma/nakliye masrafı alınmayacaktır. Farklı
bir taşıma/nakliye firmasının tercih edilmesi halinde ise masrafları Tüketici
tarafından karşılanacaktır.
b) Cayma
hakkı kapsamında iade edilecek Mal kutusu, ambalajı, varsa standart
aksesuarları varsa Mal ile birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz
ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir. Cayma hakkının kullanılmasını
takip eden 14 (on dört) gün içerisinde Mal bedeli Alıcı'ya ödediği şekilde iade
edilir. Mal, Satıcı'ya iade edilirken, Malın teslimi sırasında Alıcı'ya ibraz
edilmiş olan orijinal faturanın da Alıcı tarafından iade edilmesi
gerekmektedir. Alıcı iade edeceği Malı belirtilen Satıcı'nın anlaşmalı
kargo/nakliye şirketi ile Satıcı'ya gönderdiği sürece iade kargo bedeli
Satıcı'ya aittir. Alıcı'nın iade edeceği Malı belirtilen Satıcı'nın anlaşmalı
kargo şirketi dışında bir kargo şirketi ile göndermesi halinde iade kargo
bedeli ve Malın kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumlu değildir.
ALICI’nın cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da
siparişe konu olan ürünün çeşitli sebeplerle tedarik edilememesi veya hakem
heyeti kararları ile ALICI’ya bedel iadesine karar verilen durumlarda,
alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade
prosedürü aşağıda belirtilmiştir:
Bankanızdan kaynaklanan gecikmelerden Akçelik sorumlu
olmayacaktır. ALICI ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka ALICI’ya geri ödemesini
taksitle yapmaktadır. SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde
ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI’nın
kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma
düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf
hesaplarına Banka tarafından aktarılır. ALICI’nın satış iptaline kadar ödemiş
olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri
çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve ALICI iade öncesinde ödemiş
olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş
olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş
olacaktır.
Kullanıcı/Alıcı, PayTR’
nin tahsil edilen tutar üzerinden % 3 veya zaman içinde ve işleme göre değişen
oranlarda komisyon bedeli keseceğini ve Akçelik’in kusuru olmaksızın herhangi
bir bedel iadesi durumunda PayTR, banka ve sair 3. Kişilerin keseceği komisyon,
masraf, hizmet bedeli, vergi ve benzeri giderlerin de Kullanıcı /Alıcı’ya
yükleneceğini ve iade edilmeyeceğini şimdiden kabul eder.
MADDE
9 - CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
Cayma hakkı aşağıdaki hallerde kullanılamaz:
a) Fiyatı
finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcının
kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmelerde (Ziynet, altın ve
gümüş kategorisindeki ürünler)
b) Tüketicinin
istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan,
niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma
tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine
ilişkin sözleşmelerde
c) Tesliminden
sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan
mallardan? iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine
ilişkin sözleşmelerde
d) Tesliminden
sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan
mallara ilişkin sözleşmelerde
e) Tüketici
tarafından ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması
şartıyla maddi ortamda sunulan kitap, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım
programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine (her türlü yazılım ve
programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler, bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri
(toner, kartuş, şerit vb.) telefon kontör siparişleri) ilişkin sözleşmelerde
f) Abonelik
sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete, dergi gibi süreli yayınların
teslimine ilişkin sözleşmelerde
g) Belirli
bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba
kiralama, yiyecek içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş
zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmelerde
h) Bahis
ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmelerde
ı) Cayma
hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan
hizmetlere ilişkin sözleşmelerde
i) Elektronik
ortamda anında ifa edilen hizmetler ile tüketiciye anında teslim edilen gayri
maddi mallara ilişkin sözleşmelerde ve sözleşmeye konu Mal/Hizmet' in Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği'nin uygulama alanı dışında bırakılmış olan (satıcının
düzenli teslimatları ile alıcının meskenine teslim edilen gıda maddelerinin,
içeceklerin ya da diğer günlük tüketim maddeleri ile seyahat, konaklama,
lokantacılık, eğlence sektörü gibi alanlarda hizmetler) Mal/Hizmet türlerinden
müteşekkil olması halinde Alıcı ve Satıcı arasındaki hukuki ilişkiye Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri uygulanamaması sebebiyle cayma hakkı
kullanılamayacaktır.
MADDE
10 - UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi'nin uygulanmasında, satışın
“Tüketici’ nin Korunması Hakkında Kanun” kapsamında olması halinde Ticaret
Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Alıcının Mal veya Hizmeti satın aldığı ve
ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici
Mahkemeleri yetkilidir. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 68.
maddesinin 1. fıkrasında belirtilen alt ve üst limitler doğrultusunda tüketici
talepleri hakkında ilçe/il tüketici hakem heyetleri yetkilidir.
Satışın anılan kanun kapsamında olmaması halinde
uyuşmazlık, genel hukuk kurallarına göre görevli İstanbul Anadolu mahkeme ve
icra dairelerinde çözülür.
MADDE
11 - MALIN/ HİZMETİN FİYATI
Malın peşin veya vadeli satış fiyatı, sipariş formunda
yer almakla birlikte, sipariş sonu gönderilen bilgilendirme maili ve ürün ile
birlikte müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcut olan fiyattır. Satıcı
tarafından yapılan indirimler, kuponlar, kargo ücreti ve sair uygulamalar satış
fiyatına yansıtılır.
MADDE
12 - BİLDİRİMLER ve DELİL SÖZLEŞMESİ
İşbu Sözleşme tahtında Taraflar arasında yapılacak her
türlü yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında, e-mail aracılığıyla
yapılacaktır. Alıcı, işbu Sözleşme'den doğabilecek ihtilaflarda Satıcı'nın
resmi defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi veritabanında, sunucularında tuttuğu
elektronik bilgilerin ve bilgisayar kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır
delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 193. maddesi
anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE
13 – YÜRÜRLÜK
13 (on üç) maddeden ibaret bu Sözleşme, Taraflarca
okunarak, işlem tarihinde, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak
suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir. Sözleşmenin bir nüshası Alıcı’ya
e-posta ile gönderilecektir.